پایگاه اختصاصی اشیاء ناشناخته پرنده ؛ یوفوها

هرچه در این جا می بینید و میخوانید برگی است از دفتر واقعیت

پایگاه اختصاصی اشیاء ناشناخته پرنده ؛ یوفوها

هرچه در این جا می بینید و میخوانید برگی است از دفتر واقعیت

ارتور ساک

ارتور ساک

ارتور ساک کشاورزی بود که به ساخت پرنده های مدل علاقه داشت .

در ژوئن 1939 در"  لیپزیگ موکائو" ساک اولین مدلش را در مقیاس 125 سانتینمتر با پروانه ای بقطر 600 میلیمتر  و وزنی معادل 4.5 کیلو گرم  ساخت  که سراغازی بود بر نمونه های پیشرفته تر و بزرگتر .

مدل اولیه ای که ساک ساخته بود را " ای – اس – 1 " نام گذاری کرده اند که بسیار با مدل زیر شبیه بوده است . 

 

ژنرال اودت یکی از فرماندهان نیروی هوایی از طرحی که ساک ساخته بود خوشش امد و ساک را تشویق کرد که نمونه هایی کاراتر را برای نیروی هوایی بسازد .

از این رو ساک شروع کرد به ارتقاع مدل های ای – اس 1 تا ای – اس – 5 که نمونه های اخرین دارای این مشخصات بودند :

طول بدنه : 159 سانتینمتر

ملخ دولبه با ارتفاع : 65.3 سانتینمتر

تولید  نمونه ها در لیپزیگ در جانویه 1944 در کمپانی " میتل دوتسچه موتور ورک " کلید خورد و ازمایشهای پروازی را در پایگاه هوایی برندیس در طول همان سال . 

 

نمونه بالا را که مشاهده میکنید به تولید انبوه رسید 

 

مشخصات " ساک – ای – سا – 6 " : 

جنس بدنه از تخته چند لا است و کاکپیت و صندلی خلبان و ارابه فرود را از پرنده قدیمی " ام ای بی اف 109 بی " اقتباس شده و موتور را از پرنده " ام ای بی اف 108 تایفون " با نام " ارگوس ای اس 10 سی – 3 " با قدرت 240 اسب بخار برای این پرنده در نظر گرفتند . سرانجام اینکه در سال نتوانست مدل ای اس 6 وی-1 را که فرصتی برای پرواز پیدا نکرده بود اماده کند و چون المان در ان زمان المان در حال سقوط بود وی قصد کرد تا کار نیمه تمام خود را تمام کند ولی گوشمالی دادن او سبب شد تا او قطعات مدل را از هم سوا کند و عملا وقتی نیرو های امریکایی به پایگاه برندیس رسیدند اثری از این پرنده نیافتند . در زیر تصاویر را از این نوع دیسک ببینید : در زیر مدل هایی را میبینید که در سال های 1997 و 2001 در استرالیا ساخته شده اند و باید گفت نمونه های پیشرفته تری از ساخته ساک هستند . 2001 سیدنی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد